De afgelopen elf jaar heb ik aan zo’n vijfhonderd websites gesleuteld. Van ‘simpele visitekaartjes’ tot boekingssites. Van webshops tot lead generators.
 
Maar wát maakt nou het verschil?
Hier zijn 3 verrassende elementen van sterke websites.
 
1. Een mooie website is niet altijd een goede website.
Goede branding en een naadloos design zijn fantastisch en je publiek vindt dat te gek.
 
Maar websites die het beste presteren, zijn websites die simpel zijn (“weinig afleiding en een duidelijk doel”) en daarbij héél goed weten wie hun klant is.
 
2. Je hebt geen ‘weggever’ of opt-in nodig
Vrijwel iedereen wie ik spreek is op zoek naar een ‘gratis weggever’ of een manier om meer mensen om hun mailinglijst te krijgen.
 
Dat is op zich een super goede strategie, maar het is niet de enige weg naar Rome.
 
Uiteindelijk is dit de basis: kom met mensen in gesprek. Maak de uitnodiging zo gemakkelijk en laagdrempelig mogelijk.
 
3. Sterke websites laten échte mensen zien
Het is vaak het eerste wat ik toevoeg op websites: letterlijk laten zien wie het bedrijf is en wie hun klanten zijn.
 
Vrijwel alle websites zijn vaag bij hun ‘Over Ons’ pagina en hebben bijvoorbeeld testimonials met alleen een voornaam (en geen foto).
 
Er is geen betere manier om betrouwbaar te lijken dan jezelf te verbergen.
Laat jezelf zien! Groot, direct en authentiek.
 
Succes!
 
Bekijk hoe wij omgaan met persoonsgegevens in onze Privacyverklaring.