HeelJezelfInBreda.nl
http://www.heeljezelfinbreda.nl/

Zo maak je HeelJezelfInBreda.nl beter

Website Check door Thomas op 18 april 2017.

=Nice! (1 punt)
= Kan beter. (0,5 punt)
= Móet beter. (Geen punt)

1 Laat Jezelf Zien


Plaats een mooie, betrouwbare foto of video van jezelf, duidelijk in beeld.

Voorbeeld Ik heb zelf een video op de achtergrond van mijn homepage, waarbij je mij aan het werk ziet. Alsof je bij mij op bezoek bent, toch?

2 Laat Anderen Spreken


Laat jouw klanten vertellen via bijvoorbeeld testimonials, ervaringen of likes hoe tof jij bent.

Voorbeeld Op mijn homepage vind je twee soorten testimonials: korte zinnen met meetbaar resultaat, plus de naam en foto van de klant. En Facebook recensies, met langere tekst en een sterrenwaardering.

3 Schrijf Zoals Praat


Zorg dat je een eigen tone of voice hebt die bij jouw klanten aansluit.

Voorbeeld Zie je dat ik nergens 'u' gebruik? Op die manier creëer je namelijk afstand tussen jou en de lezer. Ik probeer te praten als een goede vriend, in de hoop dat je mij dan ook langzaam zo gaat zien.

4 Zet Aan Tot Actie


Een goede website doet meer dan informeren. Een goede website zorgt dat bezoekers leads of klanten worden.

Voorbeeld Een duidelijke knop met een handeling, zoals 'Gratis Website Check Aanvragen', geeft mensen een reden om actie te nemen - en niet alleen maar stilletjes rond te kijken. Engagement (meedoen) zorgt dat mensen zich betrokken voelen. Betrokkenheid schept een band.

5 De '10 Seconden Regel'


Wanneer jouw website opent, geef je dan binnen 10 seconden duidelijkheid en vertrouwen om verder te lezen?

Voorbeeld Wanneer mensen zonder te scrollen in één oogopslag aan de foto en tekst kunnen zien of ze bij jou op het goede adres zijn, dan doe je 't goed! Ik heb het goed geregeld: door mijn bedrijfnaam, Thomas Maakt Websites Beter, hoef ik vaak weinig uit te leggen.

6 Uniek, leuk, verrassend of persoonlijk design


Geef jij jouw bezoeker een bijzonder gevoel, of eigen ervaring?

Voorbeeld Als je website er precies zo uitziet als de rest van het internet, dan val je niet op en word je vergeten. Maak het visuele verschil, zelfs al is het lelijk of irritant. Ik probeer dat te doen met onder andere achtergrondvideo's en schuine foto's, zoals de afbeelding van de website bovenaan.

7 Google-vindbaarheid (SEO)


Is de basis van je website ingericht op Google-vindbaarheid?

Voorbeeld Met bijvoorbeeld de YOAST of Wordpress SEO plugins kun je heel gemakkelijk de juiste stukjes code aan je website toevoegen.

8 Betrouwbaarheid


Wordt door middel van contactgegevens duidelijk dat er échte, betrouwbare mensen achter deze website zitten?

Voorbeeld Onderaan mijn website is een bezoekadres en een telefoonnummer te vinden. Ik ben niet alleen digitaal te bereiken: je kunt ook gewoon bellen of langskomen.

9 Leads Genereren


Zorg je dat mensen hun e-mailadres achterlaten, of gebruik je bijvoorbeeld Facebook Pixels om hen via advertenties te kunnen bereiken?

Voorbeeld Wanneer je deze website check aanvraagt, vul je jouw e-mailadres in. Nu je dit bekijkt, registreert Facebook dat je hier bent en kan ik jou later persoonlijk een mail of advertentie toesturen. Slim, toch?

10 Content Is King


Goede inhoud maakt het verschil. Heb jij genoeg leuke content, zoals bijvoorbeeld blogs, verhalen of video's om je bezoekers te inspireren?

Voorbeeld Mijn website is gebaseerd op engagement: meedoen met een gratis videocursus, of deze website check. Wanneer deze genoeg waarde toevoegen aan een bezoeker, zullen ze regelmatig gebruikt en gedeeld worden.
11 Google Cijfer
Hierbij kijkt Google naar de technische kant van jouw website. Dat is belangrijk voor je vindbaarheid, en gebruiksvriendelijkheid. Alles boven de 80 is goed, gemiddeld ligt de score rond de 60.

Voorbeeld Ik scoor 82 punten - bij mij zijn het de video's en Google Maps (onderaan) die de website langzamer en ingewikkelder maken.
64
Totaal 0/10
Bekijk hoe wij omgaan met persoonsgegevens in onze Privacyverklaring.