Er zijn mensen die veel te geven hebben, maar niet weten hoe ze dat ‘in een product’ moeten passen voor hun onderneming. Wat bied je hen? Welk prijskaartje hangt daar aan?
 
Zullen we dat concept eens omdraaien?
Begin eens met de vraag: Wát wil je verdienen per maand?
(Ieder antwoord is hierbij goed.)
 
Stel: met 3.000 euro omzet per maand kun jij leven zoals je wilt.
Daarmee heb je ruimte en vrijheid om te doen wat je wilt.
 
Laten we dan eens invulling geven aan dit bedrag…
 
Je hebt één product van 3.000,- euro, die je één keer per maand verkoopt. Hoe ziet dat product er uit? Wat krijgen mensen voor dat geld? Wat willen mensen ontvangen voor dat bedrag?
Je hebt een product van 1.000,- euro. Iedere maand verkoopt je er drie. Wat voor soort product is dat?
Je verkoopt maandelijks tien producten van 300,- euro. Wat verkoop je dan?
Iedere maand verkoop je honderd producten van 30,- euro. Hoe ziet dat er uit?
 
Soms kan het helpen om een andere invalshoek te nemen.
Om te beginnen bij het einde, en vanaf daar terug te werken.
Dit heet ‘lifestyle based product design’.
 
Bekijk hoe wij omgaan met persoonsgegevens in onze Privacyverklaring.