Waarom klikken mensen niet op je knopjes? Vullen ze je formulieren niet in? Downloaden ze dat gratis e-book niet, of vragen ze de checklist niet aan? Erger nog: waarom kopen ze niets? Het antwoord is in heel veel gevallen: ze vertrouwen de boel niet.
Het internet is anoniem. Mijn spamfolder staat vol met mensen die mij proberen te naaien. Als ik een product Google, kom ik op webshops met reviews als ‘hier niet kopen!!!!’. Wil ik stiekem even vreemdgaan via Ashley Madison*, dan liggen mijn gegevens op tafel.
Wie kun je nog vertrouwen op internet?
Dat is het probleem. En, goed nieuws, dat is ook de oplossing! Hoe? Nou, hier gaan we…
Laat jezelf zien
Bam, ik gooi de belangrijkste factor er gelijk in: laat jezelf zien. Wie is de lieve verkoper van het product? Wie spreekt deze mooie zinnen uit? Welk gezicht zit er achter deze geweldige webpagina? Of, in negatieve zin: naar wie moeten de klanten op zoek als hun geld verdwenen is? Je weet het best. Mensen hebben mensen nodig om iets te vertrouwen. Koop jij van een mensloze website? Tenzij je ontzettende haast hebt en het product nergens anders te krijgen is misschien, maar anders niet.
Gebruik Klantervaringen
Niets gaat boven ervaringsverhalen van andere mensen zoals jij. Maar hoe publiceer je de juiste testimonials op je site? Dat vertel ik in het artikel met de bijpassende naam Zo Schrijf Je Perfecte Testimonials Voor Je Product.
* Da’s een grapje.