Één van de tofste en handigste ‘nieuwe technologieën’ van de afgelopen jaren, is het Facebook & Instagram Advertentiesysteem.
Als je niet weet hoe je het moet gebruiken, is het eigenlijk een soort casino.
Je gooit er een muntje in, hoopt op het beste, en ziet er niets voor terugkomen…
Maar als je het wél goed gebruikt, wordt het voorspel en vooral ‘schaalbaar’.
Dat betekent dat je de resultaten kunt herhalen, en verdubbelen.
Je kunt naar de situatie toe dat je bijvoorbeeld voor iedere 2,94 euro die je besteed,
gemiddelde 124,31 euro terug krijgt.
Of één contactaanvraag, of aanmelding voor je workshop.
Het ‘geheim’ zit in het zelflerende vermogen.
Door het systeem te laten begrijpen wie de mensen zijn die kijken, kopen,
en wel (of niet) klikken – kan het systeem, meer van ‘jouw soort’ klanten vinden.
Hoe meer mensen iets kopen, hoe beter Facebook snapt wie dat zijn.
Het wordt een positieve spiraal, waarbij adverteren goedkoper wordt en de resultaten groeien.
Wil je succesvol adverteren op Facebook en Instagram?
Help het systeem dan met begrijpen van jouw doelgroep.
Niet door het invullen van interesses (want vaak zijn dat jouw aannames),
maar met het juist gebruiken van de Facebook Pixel.