Wel of geen prijzen op de website? 🤔

door

Goede vraag! Ik krijg hem elke week.

Hier zijn mijn vijf afwegingen:

1. Als je te veel ‘moet verkopen’ in je salesgesprekken, dan is het interessant om prijzen op je website te zetten.
Hiermee schep je de juiste verwachtingen – want ze weten waarschijnlijk al hoeveel het ongeveer gaat kosten.

2. Als je merkt dat mensen op basis van jouw prijs bij voorbaat afhaken, dan is het verstandig om de tarieven niet te laten zien.
Presenteer dit pas in of na een gesprek, zodat ze vanuit een heel andere context naar de kosten kijken.

3. Als je de laagste prijs van je vergelijkbare concurrenten hebt, dan is het interessant om prijzen op je website te zetten.
Hiermee maak je een interessant verschil voor de klant (hoewel het zelden interessant is voor jezelf om de goedkoopste te zijn).

4. Als je weet dat klanten geen idee hebben hoeveel iets moet kosten, laat ook dan je prijzen weg.
Met euro’s zorg je dat hun hoofd alleen maar naar de pijn van het geld gaat, in plaats van de noodzaak van jouw hulp (of dienst, of product).

5. Als je zelf toch graag prijzen laat zien, maar niet specifiek wilt of kunt zijn, doe dan een ‘Vanaf prijs’ of een ‘Range’ (van … tot …). Maar ga er wel vanuit dat de meesten verwachten dat zij in de categorie van het laagste bedrag vallen.

Artikelen

Bekijk hoe wij omgaan met persoonsgegevens in onze Privacyverklaring.