Website Workshop

Zit je ook even “vast” met jouw website?
Heb je het idee “alles gedaan te hebben”, maar gebeurt er niets?
…Of heb je een “haat-liefdeverhouding” met je website?

Wat we gaan doen:

✓ Jouw ideale klant aanspreken voor meer (1-op-1) afspraken of verkopen
✓ Jouw website bekijken en verbeteren volgens de 10 Seconden Regel
✓ Bonus: mini-masterclass “Hoger in Google” (SEO)

“A good first impression can work wonders…”
― J.K. Rowling

Op internet zijn mensen best wel (heel erg) ongeduldig! Ze hebben weinig aandacht en al helemaal weinig tijd. Met de “Tien Seconden Regel” speel ik daar op in. Daarbij kijk ik naar je website door de ogen van jouw klant, en beantwoord ik deze drie vragen:

1. Is dit RELEVANT voor mij?
2. Met WIE heb ik te maken?
3. Ben jij te VERTROUWEN?

Als er duidelijkheid is op die vragen, zullen je bezoekers meer tijd en aandacht hebben.

Maar eerlijk gezegd: deze vragen worden bijna nooit beantwoord. De meeste websites zetten het product “in het zonnetje”, maar niet het bedrijf of de klant. En dat is zonde!

Tijdens de Website Workshop gaan we dieper in op deze gedachte, en passen we dit samen toe op JOUW website.

Zit je even “vast” met je website, en ben je op zoek naar de volgende stap? Laat je website bekijken en beoordelen in deze workshop. We kijken daarbij naar:

1. Relevantie

Relevantie uit zich in duidelijkheid en concreetheid van wat je doet. Zie je wat je moet zien, en schept dat het juiste beeld? Lees je helder wat het is, en raakt dat je? Symboliek is helaas de vijand van relevantie: het helpt niet met het concreet maken van een beeld in het hoofd van je bezoeker. Zorg dus dat er behalve inspirerende woorden, ook gewoon vrij ‘plat gezegd’ wordt wat het is, voor wie, en waar.

2 Connectie

Wie ben je? Op vrijwel alle websites is de Over Mij (of Over Ons) pagina één van de best bezochte pagina’s. Mensen doen namelijk zaken met mensen, niet met computers of robots. Een iPhone koop je van Steve Jobs, Nikes vanwege de superster die ze dragen. Jouw product kunnen mensen waarschijnlijk op heel veel manieren krijgen, en dat is prima in een wereld van overvloed. Maar wat het verschil maakt, is van wíe ze dat kopen. Daarom is het belangrijk dat je jezelf laat zien: snel (binnen die 10 seconden), en écht (imperfecties mogen er zijn).

3. Vertrouwen

Je kunt zelf niet zeggen dat je te vertrouwen bent. Dat laat je anderen doen. Bijvoorbeeld met testimonials (ervaringen), logo’s van partners, keurmerken van overkoepelende organisaties of het aantal likes dat je social media profielen hebben. Zo zien bezoekers dat je écht waarde bied, want anderen zijn hen voorgegaan..

4. Bonus: Hoger in Google

Daar hoef ik natuurlijk niets over te vertellen…

Tot bij de Website Workshop!

Kom je ook?

Leuk! Dit moet je weten:

Waar? Nieuwegein centrum (Utrecht)
Wanneer? Nieuwe datum komt er aan…
Hoelaat? 19:30 tot 21:30
Met wie? Ik, jij en max 7 anderen.
Kosten? Nu voor 47,- excl. btw.
Inclusief? Koffie en thee.
Meenemen? Pen en papier, of laptop. 

Programma

19:15 Aankomst
19:30 – 20:00 Website Strategie
20:00 – 21:00 Website Feedback
21:00 – 21:30 Bonus: Hoger in Google 

Bekijk hoe wij omgaan met persoonsgegevens in onze Privacyverklaring.